09 жовтня, 2017

Урок математики у 6 класі
ТемаМатематичний детектив «Координатна площина»

Мета уроку.  
Навчальна. Сприяти:
- узагальненню знань учнів по темі «Координатна площина»;
 - формуванню практичних умінь та навичок будувати точки за заданими координатами та знаходити координати точок на координатній площині;
Розвиваюча. Сприяти:
-  розвитку в учнів уміння працювати в групі та індивідуально;
-  розвитку інтересу до математики;
-  розвитку творчості учнів;
-  показати місце і значення координат в житті людини, оточуючому світі.
Виховна. Сприяти:
-                     розвитку самостійності, самоконтролю, спостережливості;
-                     вихованню скромності, самокритичності, дисциплінованості, уміння допомагати товаришам.

Тип уроку. Урок вироблення практичних умінь та навичок.

Обладнання: 1) підручники, зошити, креслярські приладдя; 2) демонстраційні креслярські приладдя для роботи біля дошки; 3) картки з індивідуальними завданнями; 5) ноутбук; 6) мультимедійний проектор, екран; 6) диск зі скомпонованими презентаційними матеріалами (Рower Point); 8) роздаткові матеріали для практичних робіт, 9) магнітна дошка, виставка творчих робіт учнів .

                                             Хід уроку
І. Організаційний момент. Організація довкілля. Позитивний настрій вчителя та учнів. Загострення, фіксація, зосередження уваги.
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку та мотивація учбової діяльності.                    (Слайд №1)
Дивуй. (Створення проблемної ситуації під час гри). -  Скажіть, яку тему ми вивчили на минулому уроці?(Координатна площина). Тобто з основними поняттями координатної площини ми вже познайомилися. Як ви думаєте чим ми займемося сьогодні?(Закріпимо, будемо вчитися застосовувати їх).
Так, бо успішним є не той, хто знає, а той, хто вміє  застосовувати свої знання.
·                   Сьогодні я пропоную вам стати агентами  математичного детективу. Восени ми з вами подорожували, хто памятає де ми були?
( слайд №2 Зоопарк )
 Заява від потерпілої ( слайд № 3)
В наше детективне агентство поступила заява від потерпілої «Координатної площини». Останнім часом вона проживала в Миколаївському зоопарку і допомагала орієнтуватися в розміщенні жителів зоопарку. Але вночі якісь злочинці випустили деяких тварин. Ті в свою чергу нанесли нашій «Координатній площині» тілесних ушкоджень. Необхідно розшукати тварин. Вам випадає нелегка робота.
(оголошую тему уроку, мету, задачі уроку. Діти записують в зошити)
IІІ. Перевірка домашнього завдання.
Вам було завдання дізнатися про її історичне минуле.
Особова справа  (слайд № 4)
Прізвище, ім’я  Координатна площина
Рік народження  1637
Місце народження Франція
Батьки Рене Декарт
Історична довідка
(Діти читають повідомлення слайди 5 -7 )
ІV. Актуалізація опорних знань  про координатну площину.
- Перш за все пройдемо «Тест на професійну придатність» і перевіримо, чи добре ви знаєте потерпілу?
Математичний диктант  ( слайди № 8, 9)
Ідентифікація
Пошук  доказів
Перевірити, чи вмієте ви знаходити координати точок, ми зможемо під час пошуку доказів. Завдання  полягає в тому, що на карті зоопарку зображено багато різних слідів. Чиї це сліди ви зможете дізнатися, якщо правильно назвете координати точок, в яких розміщені сліди.
Робота на компютері  «Мозковий штурм»  (слайд № 10)
- Що ж «портрет» та «вдачу» нашої потерпілої ви знаєте.
VДетектор брехні  (слайд № 11)
Фізкультхвилинка.
 Якщо твердження  правильне, то діти підіймають руки вгору, якщо ні – вперед
(3;3)  - І чверть
(-4;-4) –ІІ чверть
(-3;3) – ІІІ чверть
 (4;-8) – ІV чверть
VІ. Вироблення практичних умінь та навичок.
1.     Фоторобот   ( слайд № 12)
Який  же пошук злочинців проходить без складання фоторобота злочинця?
Тому зараз кожний із вас за даними свідків може створити фоторобот злочинця і віддати його на впізнання потерпілій.
Робота в групах по рядам (завдання для кожної групи)
(Діти будують точки в зошитах. За правильні відповіді учні набирають  бали)
Картка №1 (тигр)
(-15; -4) (-15;-3) (-14;-4) (-13;-4) (-10;2) (-1;2) (1;3) (4;3) (6;5) (7;5) (7;4) (8;3) (8;2) (8,5;1) (6,5;0) (5,5;0,5) (5;0) (9;-7) (10;-7) (10;-8) (8;-8) (3;-3) (1;-4) (-4;-4)
(-6;-3) (-7;-5) (-8;-6) (-8;-7) (-7;-7) (-7;-8) (-9;-8) (-10;-6) (-10;-2) (-13;-5) (-14;-5) (-15;-4)
Картка №2  (страус)
(-9;4) (-7;2) (-3;3) (2;3) (7;1) (3;10) (4;11) (6;11) (9;10) (7;9) (6;9) (6;8) (8;3)
(8;-2) (3;-4) (4;-9) (7;-12) (8;-12) (8;-13) (7;-13) (3;-9) (1;-5) (-3;-5) (-7;-7)(-9;-12) (-11;-13) (-11;-12) (-10;-12) (-9;-7) (-6;-4) (-8;-3) (-9;-1) (-7;-2) (-9;0) (-9;4)
Картка №5 (слон)
(-6;-1) (-5;-4) (-2;-6) (-1;-4) (0;-5) (1;-5) (3;-7) (2;-8) (0;-8) (0;-9) (3;-9) (4;-8)
(4;-4) (5;-6) (8;-4) (8;0) (6;2) (4;1) (0;1) (-2;2) (-6;-1) (-10;-2) (-13;-4) (-14;-7)
(-16;-9) (-13;-7) (-12;-10) (-13;-14) (-10;-14) (-10;-13) (-9;-13) (-10;-9) (-5;-9)
(-5;-15) (-2;-15) (-2;-10) (-1;-10) (-1;-11) (-2;-13) (0;-15) (2;-11) (2;-9)
 2.  Слідчий експеримент  (слайд № 13, 14 )
Щоб затримати злочинців не вистачає кілька кодів до замка – координат точок. Доповнити їх можуть учні, розв’язавши рівняння і знайшовши координати яких не вистачає
1         -2( х +5)=2х+2                    (х;3)     х= -3
2          2(2-у)=у-5                                    (-3;у)    у=3
3       3(х-4)=4(3х+6)                     (х;4)    х= -4
4       3(2х+1)+6х=10х+11            (х;-4)    х=4
5       2( х +12)-х=3х+4х               (х;-8)    х=4
6       3(х+2)=4х+2                         (х;-4)    х=4
7       3(у-1)= у +5                          (-4;у)    у=4
8       5х -2+х=2( х -9)                        (х;-4)    х=-4

3.«Затримання злочинців» ( слайд № 15)
Затримати злочинців можна посадивши їх знову до їх домівок – кліток. Будуємо «клітки» - через задані точки з координатами, які знайшли учні під час розв’язування рівнянь
·Тигр    (3;3) і (-3;3) ; (-3;-3) і  (3;-3)
·Страус    (4;4) і (-4;4);  (-4;-4) і  (4;-4)
·Слон      (4;-4) і (-4;-4);  (-4;-8) і  (4;-8)
VІІ. Підведення підсумків уроку.
1.     «Вирок суду»
Допомогли нам у  цій справі свідки, що знають координатну площину і користуються її послугами.
- Згадаємо: де зустрічаємося із координатною площиною.
Наші учні дослідили це питання і зараз нам повідомлять результат
 ( слайди № 16 - 19 )
2.     Оцінювання роботи учнів на уроці ( слайд №20 )
VІІ. Домашнє завдання. (слайд №21 )
Самим придумати малюнок і записати координати його точок
3. Рефлексія.  ( слайд №22)
Лист оцінювання
Прізвище, ім’я ____________________________________
Завдання
Етап уроку
Бали
1
Особова справа (перевірка Д/З)
2
Тест на профпридатність (Математичний диктант)
3
Пошук доказів
(Робота на ком’ютері )
4
Детектор брехні (Фізкультхвилинка)
5
Фоторобот
(Робота в групах)
Оцінка
Рефлексія

1
На уроці я працював

2
Своєю роботою я

3
Урок для мене видався

4
За урок я

5
Мій настрій став

6
Матеріал уроку для мене був

Немає коментарів:

Дописати коментар