09 жовтня, 2017

Урок математики у 6 класі
Тема:  Знаходження дробу від числа і числа за його дробом

Мета: удосконалити знання, уміння і навички знаходити дріб від числа та числа за його дробом в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок , культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь і навичок
Обладнання: проектор, мал. морського дна, маюнки риб, рибки різнокольорові для рефлексії, підручник, картки з дом.сам.роб.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.  2 хв
1. привітання вчителя з учнями
2. перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання. 5 хв 
Взаємоперевірка   
учні обмінюються зошитами та за розвязанням на  дошці перевіряють один оджного (слайд 1  № 501, 518)


№  501
Всього  -   18 порцій
Ескімо -? ,  
Розв’язання:
18 ∙   =   = 4 (п)
Відповідь: 4 порції


№ 518
Розв’язання:
1) 3 000 ∙   =  400 (грн)- Принтер
2) 400 ∙   = 320(грн.) – Сканер
3) 3 000 + 400 + 320 = 3 720(грн) – разом
Відповідь: 3 720 грн.


ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1.      Вступне слово вчителя ( слайд 4)
Сьогодні на уроці ми продовжуємо вчити  тему «Знаходження дробу від числа і числа за його дробом», для того, щоб ви краще її засвоїли, щоб вміли застосовувати набуті знання на практиці
Погляньте на дошку.
Що ви бачите на малюнку? (Підводний світ). Так. Перед вами зображення морської глибини, коралових рифів, водоростей морського дна. Чого тут бракує? (Морських жителів). У ході уроку ми заселимо це морське царство тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів ми познайомимося. Більшу частину уроку ви будете працювати самостійно, тому кінцевий вигляд цього малюнка буде залежати від швидкості і якості вашої роботи.
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок.
1.     Першим нашим гостем є великий камчатський краб (учитель показує малюнок і прикріплює на верхівку скелі).
Він пропонує нам

1.     Вправа «Мікрофон»  3 хв
Перелік питань на дошці (слайд 2)
Учні відповідають на питання,  обираючи будь-яке з них, на яке знають відповідь.
1)      Як знайти добуток двох звичайних дробів?
2)      Як поділити один дріб на інший?
3)      Як скоротити дріб?
4)      Як знайти дріб від числа ?
5)      Як знайти число за його дробом?

2.       Усний рахунок  пропонує нам наступний наш гість – морська зірка (слайд 3) 5 хв
а)  ∙ =   ;   б)  :  =  =1,5     в)3  : 1   =  = 1  ,          г) 56 :  = 64
1)      Знайти:
          а)  від 140 м ; б)  від 24 год.
         в) число,    якого становить 40;

V. Застосування знань на практиці, вироблення вмінь
1. Розязування задач
2.Увага. Звуки кита в морі.

Другим нашим гостем є зубастий кит-кашалот. Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як люди, вигодовується молоком. Є беззубі кити,  вони харчуються дрібними рачками. А кашалот споживає і більших тварин, за якими може пірнати на глибину до 1 км.
Наш гість кашалот пропонує нам завдання:
Інтерактивна вправа ”Акваріум“
Учитель об’єднує учнів у групи (по рядах) і пропонує їм ознайомиться із завданнями.
Одна з груп сідає в центрі класу (починаємо із середнього ряду). Ця група читає завдання вголос‚ а потім обговорює його і за 3-5 хвилин має дійти спільного розв’язання. Учні ‚які знаходяться в зовнішньому колі‚ слухають‚ не втручаються у хід обговорення. Але після обговорення клас має підтримати чи відкинути ідею‚ запропоновану центральною групою. Після розв’язання задачі 1 місце в “акваріумі” займає інша група і  обговорює іншу задачу.
-Кашалот може не дихати 1 год., а морж може перебувати під водою  часу кашалота. Скільки часу може перебувати під водою морж?
(10 хв.)

-       Лев може бігти зі швидкістю 72км/год. А швидкість акули становить  швидкості лева. Яка швидкість акули?
(36км/год)

-       Найшвидше з усіх морських тварин плаває кальмар. А слон може бігти зі швидкістю, що становить  швидкості кальмара. Яка швидкість слона, якщо кальмар розвиває швидкість  200 км/год.
(швидкість слона 50км/год)
                    Учні записують у зошитах , а один  на дошці.
                   Ви дізналися дещо про життя морських тварин. З деякими з них ми сьогодні познайомимося ближче.
3. Хто буде наступним гостем? Відгадайте:
Ця тварина добра дуже
Познайомтесь з нею друзі!
В морі плаває, пірнає!
Із води людей спасає.
Виринає із глибин
Щирий помічник – ...(дельфін)
Дельфіни – найрозумніші морські тварини. Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях учені намагаються спілкуватися з дельфінами
Наш гість пропонує нам завдання:
Задача. Розчистили від снігу  ковзанки, що становить 800 м2. Знай­діть площу ковзанки.
Розв'язання. Нехай площа ковзанки х м2.
За умовою  від х (м)    дорів­нює 800 м2.
Отже,  · х = 800,          тобто х = 800 : ;
х = 800 ·  = 2000.
Відповідь. Площа ковзанки 2000 м2.
4. Ось вона яка – 
Розбійниця морська!
Усіх би проковтнула
Зажерлива …(акула)
До нас прийшла акула-молот.
Ви бачите, що її голова дійсно нагадує молот. Недаремно акул називають грозою морів. Зуби в акул – у 6 рядів і гострі як пилка. Шкіра багатьох акул вкрита лускою з гострими шипами, тому навіть легкий дотик акули наносить серйозні рани. Дуже небезпечні біла, голуба, тигрова акули, акула-молот. Але найбільша з акул – китова, довжина якої до 20 м., людину не чіпає.
 Вона пропонує виконати №527(а) (розв’язати задачу). В той час, коли учні працюють над розв’язуванням задачі окремі учні працюють над індивідуальним завданням.
№527 (а)
Розвязання:
1)    35  від 60
35:100 ∙ 60 = 21
2)    21 :   = 21 ∙ 3 : 2 = 31,5
Фізкультхвилинка
А зараз зробимо паузу і відпочинемо.
Є багато математичних загадок у віршах, в чому ви вже переконалися. Рима підказує відповідь, якщо хтось невпевнений у ній. Ось послухайте, але будьте уважні.
1.Думає вправно твоя голова
п’ять + один, ти отримаєш …(Не 2, а 6)
                            2.З аквалангом я пірнав
Досвід цінний я придбав,
Якщо всі години ті
Що провів я під водою
Записати, то в воді
Я п’ять діб був з головою.
Мені позаздрив би Кусто
Бо всіх годин я плавав … (Не 100, а 120)
                            3.П’ять рибин є в усі
З’їж одну і буде … (Не 2, а 4)

2.     Наступне наше завдання принесла цікава риба-прилипала.
Вона до нас не припливла, а приїхала. Прилипне своїм спинним плавником до живота акули і мандрує разом із нею, збираючи рештки її обіду. Від риби-прилипали є ще й користь акулі. Вона знищує паразитів із поверхні шкіри акули.

Риба-прилипала пропонує нам №533.
Морська вода  - 10 кг
Сіль  - 3                      
Розвязання:
10 ∙ 3  = 10 : 5 ∙ 17 : 100 = 0,34 (кг) = 340 г
6.   Знайомтесь з електричним скатом.
Він приніс нам задачу № 536
а =36, що становить
в = ?
S=а∙в
1)    36 : 4 ∙ 7 = 63
2)    S = 36 ∙ 63 = 2268 (cм2)
7.   Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник.
У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу.






Вудильник підказує нам, що час підбивати підсумки.

VІ.Підсумок уроку.
-        Який математичний матеріал ви повторили?
-        Чи почерпнули щось цікаве для себе?
-        Чи досягнута мета уроку, чи заселили ми підводне царство?
Так ми змогли заселити підводне дно, розв’язавши завдання, завдяки вашим знанням з математики, які стають у пригоді в повсякденному житті:
Для життя тварини і людини потрібна чиста вода: чисті ріки, ставки, озера…
            Ось послухайте
Вода не просто так речовина,
Сполука елементів – водню й кисню,
Це Дніпро, це Лімниця, Десна
Моря, ставки, джерела всі корисні.

Вода життя, прозора, мов кришталь,

Немає коментарів:

Дописати коментар